Avainlippu-merkki aninkainen.fi-kiinteistönvälitykselle

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt aninkainen.fi -ketjun kiinteistövälityspalveluille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetusta ja täällä työllistävästä palvelusta. Tällä hetkellä yritys työllistää yli 100 välitysalan ammattilaista 22 toimistossa eri puolella Suomea.

Vuonna 1964 perustettu Aninkaisten Kiinteistövälitys Oy on sydän yksityiselle aninkainen.fi -kiinteistönvälitysketjulle, joka on yksi alan suurimmista toimijoista. aninkainen.fi toimii valtakunnallisesti asuntojen, kiinteistöjen sekä toimitilojen välittäjinä. Ketju palvelee kuluttaja-, yritys- sekä sijoittaja-asiakkaita.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuote on valmistettu tai palvelu tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Avainlippua palvelulle hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttori Suomessa.

– Olemme perinteinen, jokaiselle suomalaiselle kodille sopiva kiinteistönvälitystoimisto ja halusimme näyttää tämän myös Avainlippu-tunnuksella. Käytämme suomalaisia palveluntarjoajia, yhteistyökumppaneita ja tuotteita yrityksessämme. Pyrimme näin myös tukemaan kotimaista yritystoimintaa. Olemme aina olleet paikallinen, luotettava, kotimainen toimija ja tulemme tätä olemaan myös tulevaisuudessa, kertoo Liiketoimintajohtaja Timo Moilanen.

Avainlippu-merkki tunnetaan hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun. Yrityspäättäjien keskuudessa tunnettuus on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun valitseminen koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia. Nykyään yli puolet uusista Avainlippu-hakemuksista tulee nimenomaan palveluyrityksiltä.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista omille asiakkailleen. 93 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä Suomessa, Reetta Mentu kertoo.

Lisätietoja

Timo Moilanen, aninkainen.fi -ketjun liiketoimintajohtaja, aninkainen.fi, 0500 479 920 , timo.moilanen@aninkainen.fi
Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi

Vuonna 1964 perustettu Aninkaisten Kiinteistövälitys Oy on sydän yksityiselle aninkainen.fi kiinteistönvälitysketjulle, joka on yksi alan suurimmista toimijoista. aninkainen.fi toimii valtakunnallisesti asuntojen, kiinteistöjen sekä toimitilojen välittäjinä. Ketju palvelee kuluttaja-, yritys- sekä sijoittaja-asiakkaita yli 50 vuoden kokemuksella ja ammattitaidolla. aninkainen.fi on suomalainen, yksityinen, avainhenkilöidensä omistuksessa oleva yritys, jolle on  myönnetty korkein AAA-luottoluokitus, Kauppalehden Menestyjä-Sertifikaatti ja Suomen Vahvimmat Platina-sertifikaatti.  www.aninkainen.fi

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 4200 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan.