Yrityksiltä halutaan avoimuutta ja läpinäkyvyyttä – Tervetuloa meille -viikko alkaa tänään ja avaa näkymät suomalaisyrityksiin

Suomalaisten yritysten ja organisaatioiden tulisi viestiä omasta toiminnastaan avoimesti, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Vastauksena tähän toiveeseen suomalaiset yritykset haluavat lisätä avoimuuttaan yhteisellä avointen ovien tempauksella. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa tapahtumia on yhteensä yli 300.

Suomalaista työtä arvostetaan ja kotimaisen tuotteen tai palvelun ostaminen koetaan vastuullisena tekona. Suomalaiset odottavat samaa vastuullisuutta myös yrityksiltä. Suomalaisen Työn Liiton kampanjatutkimuksen mukaan peräti 92 prosenttia pitää tärkeänä sitä, että yritykset viestivät avoimesti ja läpinäkyvästi toiminnastaan.

– Suomalaisten mielestä meidän kaikkien tulisi kiinnittää huomiota kuluttamisemme vastuullisuuteen. Yritysten taustat kiinnostavat, ja erityisen tärkeänä pidetään toiminnan läpinäkyvyyttä. Nyt alkavalla Tervetuloa meille -viikolla onkin erinomainen mahdollisuus päästä tutustumaan arvostamiimme upeisiin tuotteisiin, palveluihin ja osaamiseen ympäri maan. Lisäksi yritykset pääsevät näyttämään omaa osaamistaan ja kertomaan toiminnastaan muille, kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Avoimet ovet yrityksissä ympäri Suomen: Tervetuloa meille -viikko alkaa

Tervetuloa meille -viikon (9.-15.10) aikana yritykset ja organisaatiot voivat avata ovensa ja näyttää, miten Suomen seuraavaa sataa vuotta rakennetaan. Kävijöille viikko toimii avaimena oman alueen yrityksiin ja tulevaisuuden näkymiin sekä antaa mahdollisuuden tutustua eri aloihin ja työpaikkoihin. Tervetuloa meille -viikon tapahtumat löytyvät sivustolta www.tervetuloameille.fi.
Sosiaalisessa mediassa aiheet löytyvät tunnisteilla #madebyfinland #tervetuloameille.

Tutkimustiedot perustuvat Suomalaisen Työn Liiton tilaamaan Made by Finland -kampanjatutkimukseen. Taloustutkimuksen tekemä kyselytutkimus toteutettiin helmikuussa 2017 ja siihen vastasi 2 219 iältään 18–79-vuotiasta suomalaista.

Lisätietoja:

Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, tero.lausala@suomalainentyo.fi, 050 407 2623
Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, reetta.mentu@suomalainentyo.fi, 050 561 5030

Made by Finland -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen kampanja ja virallinen osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Kampanjassa on mukana yli 80 Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritystä ja sen tavoitteena on lisätä ylpeyttä suomalaista monimuotoista työtä kohtaan. Made by Finland kokoaa yhteen myös suomalaisen työelämän asiantuntijat. Osana Made by Finland -kampanjaa Suomalaisen Työn Liitto, Tekes, Työelämä 2020 -hanke ja Työterveyslaitos tarkastelevat ja kehittävät yhteistyössä suomalaista työelämää ja sen vahvuuksia.

Tervetuloa meille -viikon aikana 9.–15.10. yritykset ympäri Suomen avaavat ovensa ja näyttävät, mitä niissä tehdään. Tempaus on avoin kaikille yrityksille. Tervetuloa meille -viikon takana on Suomalaisen Työn Liitto, ja se on osa Made by Finland -kampanjaa. www.tervetuloameille.fi