Suomalaisen Työn Liitto juhlii satavuotiasta Suomea etsimällä ja jakamalla tarinoita suomalaisesta työstä

Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Made by Finland -kampanja kutsuu kaikki suomalaiset keskustelemaan omasta työstään ja jakamaan suomalaisen työn tarinoita. Kampanjan käynnistää Klaus Härön ohjaama tunteikas kampanjafilmi.

Suomen hyvinvointi on rakennettu työllä, ja uskomme, että työ rakentaa hyvinvointiamme myös seuraavat sata vuotta. Suomessa tehdään monilla aloilla ja monissa työtehtävissä upeaa, merkityksellistä ja arvokasta työtä. Sitä jos jotain kannattaa nostaa esiin ja juhlia, kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Kampanjan käynnistää Klaus Härön ohjaama Seuraavat sata vuotta -filmi, joka kertoo neljä tarinaa suomalaisen työn tulevaisuudesta lasten haaveiden kautta. Mitä voimmekaan saavuttaa, kun vain olemme tarpeeksi sinnikkäitä ja uskomme omiin kykyihimme? Millaisia innovaatioita kehitämmekään, kun kannamme jokainen kortemme kekoon ja toimimme vastuullisesti, toisiamme auttaen ja yhdessä tehden?

– Tulevaisuuteen katsova filmi tuo lapsen näkökulman kautta esiin sen sinnikkyyden ja viitseliäisyyden jolla nykyisiä ja tulevia ongelmia ratkotaan menestyksekkäästi, kertoo ohjaaja Klaus Härö.

Filmi on tehty yhteistyössä Ivalo Creative Agencyn ja Otto Tuotanto Oy:n kanssa.

Tapahtumia, tutkimuksia ja tervettä ylpeyttä

Juhlavuoden aikana Made by Finland -sivustolla nostetaan valokeilaan inspiroivia tarinoita suomalaisen työn tekijöistä. Henkilöiden ja tarinoiden taustalla on ajatus siitä, että jokaisen ihmisen tekemä työ on arvokasta, ja työ luo hyvinvointia meille kaikille.

Lokakuussa järjestettävässä valtakunnallisessa Avoimet ovet -tapahtumassa kaikki halukkaat yritykset ja organisaatiot avaavat ovensa ja kutsuvat ihmiset tutustumaan toimintaansa, kukin omalla tyylillään. Vuoden aikana tutkitaan myös suomalaisten näkemyksiä suomalaisesta työstä ja sen tulevaisuuden menestystekijöistä.

– Välillä tuntuu, että suomalaiset tarvitsevat ulkopuolisen kertomaan, että täällä tehdään asioita hyvin. Pystymme mihin vain, kunhan emme itse aseta kyvyillemme rajoja. Haluamme kampanjan kautta kannustaa kaikkia suomalaisia olemaan ylpeitä itsestämme, toisistamme ja osaamisestamme, Lausala innostaa.

Made by Finland on virallinen osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Kampanjassa on mukana yli 80 Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritystä. Made by Finland kokoaa yhteen myös suomalaisen työelämän asiantuntijat. Osana Made by Finland -kampanjaa Suomalaisen Työn Liitto, Tekes, Työelämä 2020 -hanke ja Työterveyslaitos tarkastelevat ja kehittävät yhteistyössä suomalaista työelämää ja sen vahvuuksia.

Lisätietoa kampanjasta ja mukana olevista yrityksistä ja organisaatioista löytyy kampanjan verkkosivuilta

Seuraa Made by Finlandia Facebookissa.
Osallistu keskusteluun somessa: #madebyfinland

Lisätietoja:
Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi
Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 407 2623, tero.lausala@suomalainentyo.fi

Made by Finland -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden kampanja. Kampanjan tavoitteena on lisätä ylpeyttä suomalaista monimuotoista työtä kohtaan.

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä Avainlippua, Design from Finlandia ja Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan. Liitto on arvoyhteisö, johon kuuluu yli 3 000 yritys- ja yhteisöjäsentä. www.suomalainentyo.fi