Topi-Keittiöt Oy:n tuotteille on myönnetty Design from Finland -merkki

Topi-Keittiöt Oy:n keittiö-, kylpyhuone- ja kodinhoitohuonekalusteille ja säilytysratkaisuille on myönnetty Design from Finland -merkki. Yli 150 henkeä työllistävä kotimaisia laatukeittiöitä ja kiintokalusteita valmistava perheyritys on toiminut Kalajoella jo yli 75 vuotta ja on yksi Suomen suurimmista kiintokalusteiden valmistajista.

Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkki kertoo suomalaisen, ainutlaatuisen muotoilun alkuperästä ja korostaa suomalaisen aineettoman työn merkitystä Suomen menestymisen ja työllisyyden kannalta. Merkinhaltijayritys on panostanut edelläkävijänä suomalaiseen muotoiluun ja muotoilulla on suuri rooli yrityksen kilpailutekijänä. Topi keittiöillä, komeroilla ja kylpyhuonekalusteilla on myös kotimaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu.

– Designin merkitys Suomen kansantaloudelle ja kilpailukyvylle on erittäin suuri ja kasvaa koko ajan. Muotoilussa on kyse käyttäjälähtöisyydestä yhdistyneenä huippuunsa asti hiottuun toimivuuteen ja visuaalisuuteen. Nämä korostuvat erityisesti kodin toiminnallisimmissa huoneissa, eli keittiössä, kylpyhuoneessa ja kodinhoitohuoneessa, toteaa Brand Manager Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.

Kotimaista keittiötä arvostetaan 

Suomalaisen Työn liiton tutkimuksen mukaan 45 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että kotimainen keittiö lisää asunnon arvoa. Erityisesti 18–22-vuotiaat ja 56–70-vuotiaat suomalaiset arvostavat kotimaista keittiötä. Tutkimuksessa suomalaisilta kysyttiin myös, minkä yhden asian he haluaisivat muuttaa keittiössään. 32 prosenttia suomalaisista haluaisi keittiöönsä uudet kaapit. Seuraavaksi eniten muutosta haluttiin keittiön työtasoihin (15 %) ja astiastoon (8 %).

– Olemme suomalainen perheyritys, joka on yrityksen perustamisesta saakka kiinnittänyt huomiotaan ajanhengen mukaiseen tuotteiden muotoiluun ja kehittämiseen. Tällä merkillä haluamme kertoa, että mallistostamme löytyvät laadukkaat ja toimivat kodinkalusteet suunniteltuina Suomessa, suomalaiseen makuun, toteaa myyntijohtaja Riitta Ojala-Fors Topi-Keittiöiltä.

Topi-Keittiöt on mukana Habitare-messuilla Suomalaisen Työn Liiton 360 neliömetrin kokoisella KOTI-osastolla, jonka ovat rakentaneet ja sisustaneet 74 liiton jäsenyritystä. Torstaina 8.9. vietetään KOTI-osastolla Keittiö-teemapäivää. Lue lisää Kodista ja teemapäivän ohjelmasta: https://suomalainentyo.fi/teemat/koti/

Suomalaisen Työn Liitto toteutti kotiin liittyvän tutkimuksen online-tutkimuksena Cint-paneelin kautta. Tutkimus toteutettiin elokuun lopussa ja siihen osallistui 1003 iältään 18–70-vuotiasta suomalaista kuluttajaa.

Lisätietoja

Riitta Ojala-Fors, myyntijohtaja, Topi-Keittiöt Oy, puh. 050 5959 111, riitta.ojala-fors@topi-keittiot.fi
Johanna Lahti, Brand Manager, Suomalaisen Työn liitto, 040 591 6143, johanna.lahti@suomalainentyo.fi

1939 oli Suomen historian käänteentekevä vuosi. Samana vuonna eräs pieni kalajokinen yritys aloitti toimintansa 3 miehen voimin vaatimattomissa tiloissa, mutta visio korkeana ja selvänä mielessä: kansa tarvitsee korkeatasoisia kalusteita. Tänään, yli 75 vuotta myöhemmin, tämä sama, yli 150 henkeä työllistävä kotimaisia laatukeittiöitä ja kiintokalusteita valmistava perheyritys katsoo edelleen tulevaisuuteen, juuret vahvasti Pohjois-Pohjanmaan mullassa. www.topi-keittiot.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. www.suomalainentyo.fi

Design from Finland -merkki viestii suomalaisen, ainutlaatuisen muotoilun alkuperästä. Merkki kertoo edelläkävijäyritysten panostuksesta suomalaiseen muotoiluun osana yrityksen liiketoimintaa ja menestystä. Myönnettyjä merkkejä on jo yli 350 kappaletta. Lista kaikista Design from Finland -merkin käyttöoikeuden saaneista yrityksistä löytyy liiton kotisivuilta: https://suomalainentyo.fi/tietoa-meista/jasenyritykset/#merkki/design-from-finland

Kuva: Topi-Keittiöt