Yli 70 yrityksen KOTI-osasto Habitare-messuilla on kunnianosoitus suomalaiselle osaamiselle

Keskiviikkona alkavilla Habitare-messuilla nähdään ennennäkemätön 360 neliömetrin kokoinen KOTI-osasto. KOTI on Suomalaisen Työn Liiton konsepti, joka on osoitus Suomesta löytyvästä monipuolisesta osaamisesta. Osasto on rakennettu ja sisustettu 74 yrityksen tuotteilla.

KOTI-kokonaisuuden ovat Suomalaisen Työn Liiton johdolla toteuttaneet liiton jäsenyritykset. Kaikille osaston tuotteille ja palveluille on myönnetty joko Design from Finland- tai Avainlippu-merkki, tai jopa molemmat merkit.

– Yhdessä tekeminen yritysten kesken on ensiarvoisen tärkeää koko Suomen talouden kannalta. Haluamme herättää niin kuluttajat kuin ammattilaiset näkemään, kuinka monipuolista osaamista Suomesta löytyy. Ruokaostoksilla suomalaiset kiinnittävät huomiota tuotteen kotimaisuuteen, mutta samaan kannustamme myös kodin muissa hankinnoissa, kertoo Brand Manager Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.

KOTI rakentuu avarasti eri tiloista keittiöstä kylpyhuoneeseen, olohuoneesta lastenhuoneeseen, terassia unohtamatta. Lattiat, ikkunat, kalusteet ja tekstiilit ovat kaikki suomalaista osaamista. Kokonaisuuden kruunaavat kodiksi kymmenet pientuotteet – kotimaista design-osaamista nekin.

Osaston suunnittelusta vastaa sisustussuunnittelija ja -toimittaja Piia Kalliomäki, jolle suomalaisen suunnittelun ja sisustuksen parissa työskentely on entuudestaan tuttua.

– KOTI-projekti on ollut mielenkiintoinen ja avartava sukellus kotimaiseen suunnitteluun, valmistukseen ja materiaaleihin. Yhdessä toteutamme kodista tyylikkään, monipuolisen, kiinnostavan ja ennen kaikkea kodikkaan suomalaista osaamisesta esittelevän osaston, kertoo Kalliomäki.

Suomen suurin huonekalu-, sisustus- ja designtapahtuma Habitare järjestetään 27. kerran 7.-11.9.2016 Helsingin Messukeskuksessa. KOTI sijaitsee uudistuvassa Habitaressa keskellä AHEAD!-aluetta pääkäytävän varrella osastonumeroilla 6K109 ja 6H109. Lisätietoja KOTI-konseptista ja messuosaston ohjelmasta: www.suomalainentyo.fi/teemat/koti/

Kotia rakentamassa ovat mm.: Apollo Kaihdin ja Markiisi, DROP-allas, Erikoispuu Parkkinen, Familon, Festivo, Genelec, Gymicom, Hella Lighting, IDO, Kuovi, Lammin Ikkunat ja Ovet, Lucia Lasipaviljonki, Lunawood, Lundia, Mirror Line, Muunto, Muurla, Olotar, Oras, Pukkila, Puulon, REJ Design, SANKA, Shapes, TakkaCenter, Temal, TIMBERWISE, Tolotech, Topi-Keittiöt, Vakuutusyhtiö Turva, Uulatuote, Vallila ja VETO-kiuas.

Yritysten pr-kuvia voi ladata täältä: https://www.dropbox.com/sh/8m9gj78slxbce6b/AACPTNPTRHPtgBwuZWjDi7VJa?dl=0

Lisätietoja:
Johanna Lahti, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 591 6143 johanna.lahti@suomalainentyo.fi
Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 561 5030 reetta.mentu@suomalainentyo.fi
Piia Kalliomäki, suunnittelija, Studio Kalliomäki, p. 050 356 1673 piia.kalliomaki@gmail.com

 

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on yli 2800 yritys- tai yhteisöjäsentä.

Avainlippu on rekisteröity alkuperämerkki, joka kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Avainlippuja on myönnetty jo yli 3300 tuotteelle, tuoteperheelle tai palvelulle. Design from Finland -merkki viestii suomalaisen, ainutlaatuisen muotoilun alkuperästä ja korostaa suomalaisen aineettoman työn merkitystä Suomen menestymisen ja työllisyyden kannalta. Myönnettyjä merkkejä on jo yli 340 kappaletta.