”Business is always between people”

Kuulen tämän lauseen meillä Kempillä usein ja uskomme siihen vahvasti. Eivät organisaatiot sellaisenaan tee päätöksiä, eivät johda, eivätkä kehitä asioita – kaiken takana on aina ihminen.

Haluamme, että kehittämämme laitteet ovat helppokäyttöisiä. Ja helppokäyttöisiä niistä tulee vain, jos tunnemme asiakkaan ja hänen tarpeensa perusteellisesti. Kehittämisen lähtökohtana on siis ihminen, meidän tapauksessa hitsari, hänen tarpeensa, ongelmansa ja tottumuksensa, tapa hahmottaa käyttöliittymä ja kyky oppia käyttämään sitä vähällä vaivalla. Samalla on otettava huomioon ergonomia ja asiakkaan tuotannon muut ominaispiirteet.

Haluamme, että meillä työskentelevät ihmiset ovat myös ”helppokäyttöisiä” – sellaisia kuin laitteemme. Helposti lähestyttäviä ja asiakkaan elämän helpoksi tekeviä. Ihmisiä, joiden kanssa on mukava tehdä kauppaa. Uskomme, että tällä on suora yhteys myös myyntilukuihimme. Ihmisen ”helppokäyttöisyys” koostuu mm. persoonallisuudesta, asenteesta työtä kohtaan ja osaamisesta. Koulutuksella, arvoilla, hyvillä prosessilla ja johtamisella on suuri vaikutus. Kaikki tämä vaatii ihmisiin panostamista. Ihminen on aina se, joka sen lopullisen päätöksen tai valinnan tekee.

Teresa osallistui Suomalaisen Työn Liiton järjestämään workshoppiin Work Goes Happy -työhyvinvointitapahtumassa Wanhassa Satamassa 15.3. Lue blogipostaus tapahtumasta.