UPM BioVerno -dieselistä tuli Avainlippu-tuote

UPM:n uusiutuvan dieselin UPM BioVernon erinomaiset ominaisuudet saivat yhden tunnustuksen lisää kun puupohjaiselle dieselille myönnettiin Avainlippu-merkki. Avainlippu voidaan myöntää Suomessa valmistetuille tuotteille, joiden kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia.

UPM BioVerno -dieseliä valmistetaan ainoastaan Suomessa Lappeenrannassa. Uusiutuva diesel vähentää kasvihuonekaasupäästöjä merkittävästi ulkomailta tuodusta raakaöljystä valmistettuun  fossiiliseen dieseliin verrattuna. UPM BioVerno on korkealaatuinen polttoaine, joka sopii tutkitusti kaikkiin dieselmoottoreihin yhtä hyvin kuin tavallinen diesel.

Vähintään 50 prosentin kotimaisuusasteen eli suomalaisten kustannusten osuuden tuotteen arvosta UPM BioVerno täyttää reilusti – muun muassa suurin osa sen mäntyöljyraaka-aineesta on kotimaista, ja sitä syntyy UPM:n oman selluntuotannon tähteenä.

”Kansainvälistymisen ja tuotteiden määrän kasvun myötä alkuperän merkitys korostuu monen kuluttajan mielessä yhä enemmän. Suomalaiset arvostavat tuotteita ostaessaan muun muassa kotimaisuutta, luotettavuutta, laatua, kestävyyttä ja turvallisuutta. Avainlippu-merkki viestii juuri näitä asioita ja meille onkin kunnia-asia laittaa Avainlippu liehumaan UPM BioVerno –dieselin rinnalle”, sanoo myynti- ja markkinointijohtaja Sari Mannonen, UPM Biopolttoaineet.

Tänä vuonna 50 vuotta täyttävä Avainlippu on kuluttajille tuttu, yli 90 prosenttia tuntee merkin hyvin.

”Kotimaisen alkuperän merkitys on kuluttajien mielissä viime vuonna kasvanut entisestään ja jopa 94 prosenttia sanoo, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätökseen erittäin paljon tai melko paljon”, kertoo Avainlipun Brand Manager Reetta Mentu.

”On hienoa saada Avainlipun käyttäjäksi UPM:n BioVerno –diesel, joka työllistää Suomessa monella eri osa-alueella. UPM:n investoinnit Suomeen luovat uusia työpaikkoja ja sitä kautta lisäävät yhteiskunnan hyvinvointia. Jo biojalostamon rakentaminen on työllistänyt lähes 200 henkilöä kahden vuoden ajan, ja valmis laitos työllistää Lappeenrannassa suoraan 50 henkilöä ja välillisesti 150 henkilöä. Lisäksi UPM BioVernon tuotekehitys on sekin tehty Suomessa”, Mentu jatkaa.

UPM BioVerno –diesel tulee myyntiin tavallisen dieselin bio-osana suomalaisille huoltoasemaketjuille St1:lle ja ABC:lle lähikuukausina.

Lisätietoja:

Myynti- ja markkinointijohtaja Sari Mannonen, UPM Biopolttoaineet, puh. 045-265 1345

Avainlipun Brand Manager Reetta Mentu, Suomalaisen Työn Liitto, puh. 050-561 5030

 

Valokuvia:

http://www.upm.com/FI/MEDIA/Mediakeskus/Kuvat/Tuotteet/Biopolttoaineet/Pages/default.aspx

Videoita:

http://www.upmbiopolttoaineet.fi/biopolttoaineen-valmistus/Pages/Default.aspx

 

UPM Media Desk
Ma-pe klo 9.00-16.00, puh. 040 588 3284
media@upm.com
www.twitter.com/UPM_News
www.linkedin/company/upm-kymmene
www.facebook.com/UPMGlobal

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 21000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

UPM Biopolttoaineet

UPM aikoo merkittäväksi toimijaksi korkealaatuisissa, kehittyneissä liikenteen biopolttoaineissa. Biopolttoaineet ovat olennainen osa Biofore-strategiaa, joka yhdistää bio- ja metsäteollisuuden.

Yhtiön kehittämät innovatiiviset, puupohjaiset biopolttoaineet ja niiden tuotantoteknologiat ovat osa kestävää tulevaisuutta. UPM:n biopolttoaineet ovat edelläkävijöitä laadussa, käytettävyydessä ja kestävässä kehityksessä. Ne laskevat autoilun kasvihuonekaasupäästöjä huomattavasti fossiilisiin polttoaineisiin verrattuna. www.upmbiopolttoaineet.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on yli 2 550 yritys- tai yhteisöjäsentä.

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlipun käyttöoikeus on yli 3000 tuotteella, tuoteryhmällä tai palvelulla.