Seminaari: Ihminen teollisuudessa – askelmerkkejä kokeilukulttuuriin

Digitaalisuuden etenemisen suurimmat esteet ovat ihmisten asenteet ja rutiinit. Teknologian kehittämisen lisäksi yritysten on uudistettava johtamista ja toimintatapoja. Onnistunut ihmisten johtaminen tuo intohimoa tekemiseen ja positiivista kehitystä liiketoimintaan. Kun haluat saada aikaan uutta liiketoimintaa, älä tyydy tehostamaan nykyistä toimintaa, vaan tee asioita uudella tavalla.

Järjestäjät: Suomalaisen Työn Liitto ja Tekes, Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työniloa -ohjelma

Tarjolla hedelmiä ja mehua.

Tilaisuus järjestetään osana Teknologia 15 messuja. Tekes-cafen löydät messuilta paikasta 6d108.

Ilmoittaudu tilaisuuteen>>

Sisäänpääsy on ilmainen rekisteröityneille kävijöille. Rekisteröityä voi tästä linkistä tai Messukeskuksessa sisäänkäyntien asiakaspäätteillä.

Ohjelma

Juontaja: Ossi Lindroos johtaja, Solita
Ossi Lindroosilla on vastuualueenaan konsultointiliiketoiminta, palvelumuotoilu sekä myynti ja markkinointi. Hänellä on näköalapaikka johtavien suomalaisten yritysten digitalisoitumiseen sekä liiketoiminnan kehittämiseen.

AndrewCurryIMG_6943-100px KEYNOTE: The human face of high value work
Andrew Curry Director, The Futures CompanyAndrew Curry is a futures specialist who has been with The Futures Company for 15 years, working with a wide range of private and public sector clients. He has co-written a Future Perspective report on the 21st Century Business, he contributed the Future Agenda discussion paper on the future of work, and he has developed scenarios on the subject.
PeterFredman-100px Kolmen i-kirjaimen johtamisfilosofia: ihmiset, ilo ja intohimoinen tekeminen
Parhaiden makujen puolesta – Eskimon uusi strategia
Peter Fredman toimitusjohtaja, Eskimo OyPeter Fredman on toisen polven perheyrittäjä, joka johtaa Eskimon taistelua parhaiden makujen puolesta yhtiön toimitusjohtajan roolissa. Hänen johtamisfilosofiansa voi kiteyttää kolmeen i-kirjaimeen: ihmisiin, iloon ja intohimoiseen tekemiseen.
Harri-Jokinen-100px Miten saadaan ihmiset ajattelemaan toisin?
Digitalisaatio konepajan mahdollisuutena ja tiedonjakokanavana
Harri Jokinen toimitusjohtaja, Nomet OyHarri Jokisella on pitkä tausta Teknologiateollisuuden TRIO ja TRIOplus -ohjelmien vetäjänä vuosina 2004 -2013. Hän näkee digitalisaation konepajan mahdollisuutena ja tiedonjakokanavana koko henkilöstölle ja koko verkostolle.
MarkoRautakoura-100px Sähköinen asiointikanava kuntoon!
Marko Rautakoura toimitusjohtaja, e21 Solutions Oy Marko Rautakouralla on yli 20 vuoden kokemus sähköisten palveluiden tuottamisesta Teollisuudelle ja b2b-teknisen kaupan yritykselle. Hän kertoo käytännön esimerkkien avulla, miten yrityksellä tulee olla digitaalinen asiointikanava kunnossa, kun kansainvälistyminen aloitetaan.
TeresaKemppiVasama-100px Kempillä panostetaan johtamiseen ja innovatiivisuuden lähteiden tunnistamiseen
Teresa Kemppi-Vasama hallituksen puheenjohtaja, Kemppi OyTeresa Kemppi-Vasama on työskennellyt lähes kaksikymmentä vuotta organisaatioiden strategioiden, kehittämisen ja muutoshallinnan parissa. Häntä kiinnostavat erityisesti vastuullinen yrittäminen, strategia ja johtaminen, liiketoiminnan ja organisaatioiden kehittäminen sekä asiakkaiden ymmärtäminen.
Nieminen_Harri-100px Käyttäjäkokemus – avain menestykseen
Tee käyttäjäkokemuksesta kilpailuetu, jota muut eivät voi kopioida
Harri Nieminen kehitys- ja tutkimusjohtaja, Fastems OyHarri Niemisellä on 19 vuoden työuran aikana kertynyt laaja-alainen valmistavan teollisuuden ja sen teknologioiden tuntemus. Puheenvuorossaan Harri avaa mitä UX (user experience) tarkoittaa B2B–kontekstissa ja miten UX:n keinoin voidaan rakentaa vaikeasti kopioitavaa kilpailuetua.
KimmoKedonpaa-100px Kaikki on kiinni ihmisistä
10 vuotta ja 120 työntekijää = 12 000 oivallusta toiminnan parantamiseksi
Kimmo Kedonpää toimitusjohtaja, Pipelife Finland OyKimmo Kedonpää kertoo miten Pipelifella on saatu ihmiset osallistumaan ja tuottamaan yli 12 000 toimintaa parantavaa oivallusta (noin 120 ihmisen joukolla) vuodesta 2006 lähtien. Kimmon ydin on, että viimekädessä kaikki on kiinni ihmisistä, joten kaiken keskiössä on ihmisten johtaminen.

 

Jaa artikkeli