Mediaseuranta

Medialle - Suomalaisen Työn Liitto

Kysely: Sima ja munkit vapun suosituimmat suuhunpantavat

...herkutella. Juhlapäivän suosikkisyömiseksi suomalaiset nostavat vapun alla kauppoihin ilmestyvän siman, kakkosena tulevat sokeriset munkit, kertoo Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus. Taloustutkimuksen toteuttaman Sinivalkoinen jalanjälki -kyselyn mukaan tutut, perinteiset maut pitävät pi...

Uutuuksia Raidin aerosolituotteisiin

...House hyönteistorjunta 150 ml ja 300 ml. Aerosoleilla karkotetaan lentäviä hyönteisiä, esimerkiksi koiperhosia ja kärpäsiä. Suomessa valmistetut Avainlippu-merkin omaavat aerosolit säilyttävät tehonsa entistä pidempään, jolloin haluttu lopputulos saavutetaan nopeammin ja pienemmällä vaivalla,...

Abloy mukana Sinivalkoienn jalanjälki -kampanjassa

Lyhyessä uutisessa kerrotaan, että Abloy Oy osallistuu Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaan. Suomalaisen Työn Liitto on jo tehnyt jo yli sadan vuoden ajan työtä kotimaisten tuotteiden myynnin ja arvostuksen edistämisen puolesta. Tänä vuonna kampanjaan osallistuvat kaikki K-ketjujen kaupat sekä lähes 60 suomalaista tuotevalmistajaa. Uutisen yhteydessä kuva Sinivalkoinan jalanjälki -kampanjasta.

Suomalaiset viihtyvät pihalla – uusi villitys valloittaa

...puuhastelua sekä palkinnoksi myös hyvää satoa." MTV Kevään koittaessa suomalaisten into kunnostaa pihoja ja puutarhoja nousee huippuunsa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat asumiseen, pihaan ja puutarhaan liittyvät trendit. Asumiseen liittyen Suomessa on vallall...

MTK-Kaakkois-Suomi haastaa lisäämään kotimaisen ruuan käyttöä

...vaikuttaa oman alueen elinvoimaisuuteen ja kotimai- sen kilpailukyvyn kohentumi- seen. Tuula Dahlman muistut- taa Suomalaisen Työn Liiton selvityksestä, jonka mukaan Suomeen saadaan 10 000 uut- ta työpaikkaa, jos jokainen suomalainen lisää kotimaisen ...

Mielipide: Pelkkä hinta on huono kriteeri

... Isojen, monikansallisten hoi- va-alan yritysten lisäksi palve- luita tarjoavat myös muut yk- sityiset toimijat: säätiöt, järjes- töt ja yhteiskunnalliset yrityk- set. Niiden tavoitteena ei ole tuottaa omistajilleen mahdol- lisimman suurta voittoa, vaan ne tavoittelevat kohtu...

Kirsi Mannila toimitusjohtajaksi

...työllistää kaikkiaan 30 henkilöä. Kasvu tehtiin lähinnä kotimaan myynnillä. Salli-satulatuoli on aidosti kotimainen, ja tuotteella on Suomalaisen Työn Liiton myön- tämä Avainlippu. Mannila aloitti tehtävässä yhtiön 25-vuotis- juhlien kynnyksellä. Salli-satulatuoli esiteltiin ...

K-ruokakaupat ovat nousussa

K-ruokakauppojen markkinaosuuden lasku taittuu hiljalleen, mikä on pääteltävissä loppuvuoden 2014 ja alkaneen vuoden tuloksen vertailusta. Ruokakeskon tavarakaupan johtaja Ari Akselin mukaan nyt näyttää siltä, että olisi tapahtumassa käänne parempaan. Lisäksi ruoan hintavertailuissa on nähtävissä, että K-ruokakauppojen hinnat ovat kilpailukykyisellä tasolla, joten viime vuoden lopussa tehdyt hintojen alennukset kannattivat. Akselin mukaan tärkeää K-ruokakauppojen asiakkaille on kuitenkin edullisten hintojen lisäksi laatu, valikoima ja palvelu. Tämän osoittavat myös kuluttajatutkimukset, joista tuoreimpana esimerkkinä Suomalaisen Työn Liiton toteuttama selvitys. Siinä todettiin, että vain neljäsosa suomalaisista tekee ostopäätöksen hinnan perusteella.

Urheiluilta

...Sari Essayah ja Hanna Kosonen. Studiovieraana on mm. Suomen Olympiakomitean hallituksessa ja Suomen Palloliiton toimitusjohtajana työskennellyt Yhteiskunnallisten yritysten liiton Arvon toimitusjohtaja Kimmo J. Lipponen. Lähetystä isännöi Jouko Vuolle. Esitetty: Ti 21.4.2015 klo 18.03 Yle Puh...

Lamassa tarvitaan yrityksiä joilla on suuri vaikuttavuus

...pelkäävät, että laadukkaas- ti tuotetut palvelut tulevat kalliik- si. Eivät välttämättä. Heinolassa sijaitseva Jyränkölän Setlementti on yhteiskunnallinen yritys, joka on kehittänyt erityisryhmien pal- veluasumista jo 50 vuoden ajan. Sen kehittämä vanhusten saatto- hoitomalli...

Nyt tapahtuu Suomen pihoilla - "alkaa nousta huippuunsa"

tetty 11 min. sitten Viesti* * Pakolliset kentät Colourbox Kevään koittaessa suomalaisten into kunnostaa pihoja ja puutarhoja alkaa nousta huippuunsa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat asumiseen, pihaan ja puutarhaan liittyvät trendit. "Asumiseen liittyen Suomessa on vallalla...

Nimet

...Tuomila (oik.) on nimitetty kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 15.3. alkaen. Valmen- nustaustan lisäksi meriittinä mm. panos Sinivalkoinen jalanjälki -konseptin alkuperäisidean kehit- täjänä. BSTR Luova Konttori Jere Ylén on nimetty myynti-...

Piia Sormunen luotsaa Big Roomia

Tuoteuutuuksia esittävällä palstalla todetaan Eeva2- ja Easy2-keskuspölynimureiden olevan kotimaisia avainlipputuotteita, jotka on tehty kestämään pitkää käyttöä.

Mitä&Mieltä: Vaikuttaako maine ostopäätökseen?

Palstalla eri yritysten edustajat esittävät arvionsa siitä, onko toimiston maineella vaikutusta ostopäätökseen. Suomalaisen Työn Liiton projektipäällikkö Merja Mantila pitää mainetta eräänlaisena kuulopuheeseen perustuvana lupauksena, johon luottamus perustuu ja joka on tärkeä ostopäätökseen vaikuttava seikka.

Pidämme huolta

Avainlippu mainitaan ohimennen laajassa Ricoh-yrityksen ylläpitopalveluista kertovassa jutussa. Yrityksille kalentereita toteuttava Aikateos käyttää pääasiallisena tuotantokoneenaan Ricoh Pro C901:stä. Yrityksen kalentereista suurin osa tehdään yrityksille liikelahjoiksi. Kalentereissa oleva avainlippu on tärkeä viesti, sillä asiakasyritykset haluavat suomalaisen kalenterituotteen.

Lapsuuden ruokalempparit

Lyhyessä uutisessa kerrotaan suomalaisten suosituimmista kotiruuista. Vastausten mukaan suosituimpia ruokia olivat karjalanpaisti, makaronilaatikko, karjalanpiirakka, hernekeitto sekä lihapullat. Lähteenä on Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -tutkimus.

Sokeva siirsi lastatuotantonsa Virosta Suomeen

Maalaustyövälineitä valmistava Sokeva Oy on siirtänyt lastatuotantonsa Virosta Mikkelin Ristiinaan. Pääasiallinen syy tuotannon kotimaahan palauttamisesta löytyy Viron kohonneesta hintatasosta. Myös raaka-aineen saatavuus ja laatutekijät vaikuttivat siirtoon. Sokeva on mukana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa, jonka järjestäjiä ovat Suomalaisen Työn Liitto, K-ryhmän kaupat, suomalaiset elintarvikevalmistajat ja käyttötavarateollisuuden sekä rakennus- ja remontointialan yritykset. Suomalaisen työn puolesta toimiva kampanja kestää vuoden.

Sisua on, ilo puuttuu

Suomalaisen Työn Liiton selvityksen mukaan asiantuntijuus, sisu ja ahkeruus kuvaavat parhaiten suomalaista työntekoa. Kyselyyn vastanneet kaipasivat työelämään lisää iloa, rohkeutta sekä palveluasennetta. Kopla Helsingin toteuttama kyselytutkimus tehtiin maaliskuussa. Kyselyyn vastasi 1001 suomalaista.