Ajankohtaista aiheesta: Made by Finland

Yrityksiltä halutaan avoimuutta ja läpinäkyvyyttä – Tervetuloa meille -viikko alkaa tänään ja avaa näkymät suomalaisyrityksiin

Suomalaisten yritysten ja organisaatioiden tulisi viestiä omasta toiminnastaan avoimesti, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Vastauksena tähän toiveeseen suomalaiset yritykset haluavat lisätä avoimuuttaan yhteisellä avointen ovien tempauksella. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa tapahtumia on yhteensä yli 300.

Suomalaiset kiinnostuneita yritysten taustoista – Tervetuloa meille -viikko 9.–15.10. avaa ovet satoihin suomalaisiin yrityksiin

Suomalaisten yritysten ja organisaatioiden kannattaa kertoa omista taustoistaan, sillä yrityksen tausta vaikuttaa ostopäätöksiin, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -kampanjatutkimuksesta. Yritysten taustoihin pääsee tutustumaan Tervetuloa meille -viikolla. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on mukana jo lähes 300 tapahtumaa.

Tutkimus: Tulevaisuuden työelämässä korostuu teknologian käyttö

Merkittävinä tulevaisuuden taitoina suomalaisessa työelämässä ei pidetä enää kädentaitoja tai fyysistä kuntoa, vaan seuraavan kymmenen vuoden aikana työelämässä korostuu teknologian käyttö, kyky sopeutua muutokseen ja jatkuva oman ammattitaidon kehittäminen. Tutkimustulokset paljastuivat Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland -kampanjatutkimuksesta.

Suomen suurin Avoimet ovet -tapahtuma ylistää maamme osaamista

Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi järjestettävissä Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on mukana jo yli 100 yritystä. Tervetuloa meille -viikon aikana 9.–15.10. yritykset ympäri Suomen avaavat ovensa ja näyttävät, miten seuraavaa sadan vuoden tarinaa oikein rakennetaan. Avoimiin oviin voivat osallistua kaikki yritykset Suomessa. Tervetuloa meille -viikon takana on Suomalaisen Työn Liitto.

Tutkimus: Valtaosa suomalaisista arvostaa yksityisen terveyspalvelun kotimaisuutta

Kotimaisuus ja läpinäkyvyys ovat yksityisten terveyspalveluiden ehdottomia valttikortteja kuluttajien silmissä, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Jopa 85 % näkee kotimaisuuden lisäävän palvelun haluttavuutta. Saman verran arvostetaan myös yksityisten terveyspalveluiden tuottajien liiketoiminnan läpinäkyvyyttä.

Tutkimus: Lähes 70 % suomalaistyöntekijöistä kokee, ettei heidän vahvuuksiaan tunnisteta riittävän hyvin

Suomalaisen Työn Liiton teettämän Made by Finland -tutkimuksen mukaan suomalaistyönantajilla on vaikeuksia tunnistaa alaistensa vahvuuksia tarpeeksi hyvin. Peräti 69 prosenttia tutkimukseen vastanneista koki, että työnantajat eivät tiedä työntekijöidensä vahvuusalueita tarkasti. Erityisen aliarvostetuiksi itsensä tunsivat ylemmät toimihenkilöt ja asiantuntijat.

Tutkimus: Suurin osa suomalaisista haluaa vakuutustarpeensa kartoitukseen henkilökohtaista palvelua

Kolme neljästä suomalaisesta haluaa mielellään vakuutustarpeensa kartoitukseen henkilökohtaista palvelua, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Itsepalveluna taas hoidetaan mieluiten erilaiset korvaushakemukset sekä ajoneuvojen vakuuttamiset ja rekisteröinnit. Toisin kuin muut vastaajat, 25–34 vuotiaista suomalaisista yli puolet hoitaa myös kotivakuutuksen mieluiten itse.