Ajankohtaista aiheesta: Kesäkulutus

Kysely: jäätelö ei olekaan kesän ykkösherkku

Kesä tuo valon ja lämmön lisäksi mukanaan monet kesäsesongin herkut. Kesällä suomalaisten mieleen ovat etenkin maukkaat, kotimaiset mansikat, kertoo Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus. Kotimaassa kasvatetun ruuan ostaminen tukee samalla suomalaisia työntekijöitä ja suomalaista työtä, kampanja muistuttaa.

Sää näkyy suoraan suomalaisten kulutuksessa

Kesäsää vaikuttaa merkittävästi suomalaisten tuotteiden menekkiin. Esimerkiksi alkukesän kylmä sää vähensi selkeästi jäätelöiden, etenkin kerta-annosten myyntiä. Ilmojen lämmetessä jäätelökin maistuu suomalaisille.

Kesätutkimus 2013

Tutkimuksessa selvitettiin miten suomalaiset viettävät kesäänsä ja kuinka he kuluttavat. Kiinnostuksemme kohteena oli selvittää millaisia kesäkuluttajia me suomalaiset olemme, mitä me kulutamme ja kuinka paljon me kulutamme kesällä? Lisäksi tutkimme mitkä asiat painavat vaakakupissa kun teemme kulutuspäätöksiä kesällä sekä mistä kuluttajat tavoittaa kesällä parhaiten.