Ajankohtaista aiheesta: Hyvää Suomesta

Suomalainen muotoilu on suomalaista työtä

Osta työtä Suomeen -päivää vietetään 1.12. Teemapäivänä ostetaan vain suomalaista ja tehdään siitä tapa. Suomalaisen työn liiton järjestämään teemapäivään voivat osallistua kaikki suomalaista työtä tekevät yritykset. Myös Design from Finland -merkki liputtaa vahvasti suomalaisen työn puolesta.

Suomalaisen Työn Liitto ja K-ryhmä yhdistävät voimansa suomalaisten työn puolesta – valtakunnallisessa yhteiskampanjassa mukana yli 100 yritystä

K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.

Merkillistä tietoa

Kaikenlaisia merkkejä on liikenteessä, mutta muutamat sen kuin vahvistuvat ja leviävät – nimittäin alkuperämerkit, joilla on tärkeä sanoma. Alkuperämerkeistä tunnistaa kotimaisen tuotteen. Ne kertovat luotettavasti, missä maassa tuote on valmistettu, tuotettu tai kasvatettu.

Työtä kotimarkkinoille

Venäjän päätös kieltää laajasti elintarvikkeiden tuonti niistä maista, jotka osallistuvat sitä vastaan suunnattuihin pakotteisiin on konkretisoinut uhkat Suomen taloudelle ja työllisyydelle, joita pitkittynyt kriisi luo.