Skaala Group Oy:lle on myönnetty Avainlippu merkkinä Suomessa valmistetusta tuotteesta

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt ylihärmäläiselle Skaala Group Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Avainlipputunnus myönnettiin kaikille Skaala Group Oy:n tuotteille: ilmanvaihtoikkunoille, ikkunoille, ulko-oville, sisustusoville, parveke- ja maisemaoville, parvekkeille ja terasseille, metallirakenteisille ikkunoille ja oville sekä julkistilojen oville.

Avainlippu voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

– Avainlippu-tunnus korostaa asiakkaillemme ja sidosryhmillemme, että Skaala on juuriaan arvostava suomalainen perheyritys – brändilupauksemme mukaisesti ”Vastuullisen rakentamisen edelläkävijä”. Kuluva vuosi on meille kaikella tapaa juhlavuosi: loppukesällä vietämme yrityksen 60-vuotisjuhlia ja historiamme mittavimman tehdasinvestoinnin avajaisia Ylihärmässä, konsernin toimitusjohtaja Markku Hautanen toteaa viitaten 19.8. Ylihärmässä järjestettävään juhlaan.

– Me Skaalalla yhdistämme vahvan suomalaisen puusepänteollisuuden perinteet ja osaamisen moderneihin tuotantomenetelmiin ja edistyksellisiin cleantech-tuoteratkaisuihin. Cleantech eli ”puhdas teknologia” tarkoittaa sekä luonnon että ihmisten kannalta parhaita, uusinta ympäristöteknologiaa hyödyntäviä toteutuksia. Satsaamme määrätietoisesti tuotteiden energiatehokkuuden, turvallisuuden ja asumishyvinvointia lisäävien ominaisuuksien kehittämiseen. Kehitämme koko liiketoimintaamme ympäristövastuullisesti tuotekehityksestä ja myynnistä tuotantoon ja työmaille asti. Skaala Alfa cLean -sisäilmaratkaisu on tästä esimerkki. Kotimaisuudella on tässä merkittävä rooli ja Avainlippu-merkki on siitä asiakkaillemme sekä sidosryhmillemme osoitus, Hautanen jatkaa.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 86 % prosenttia suomalaisista tuntee Avainlipun. Vastaajista suurin osa (57 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin erittäin paljon tai melko paljon.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia suomalaisuudesta, luotettavuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä suomalaisesta valmistuksesta omille sidosryhmilleen, Reetta Mentu sanoo.

Lisätietoja

Markku Hautanen, Toimitusjohtaja, Skaala Group Oy, 0500 602 489, markku.hautanen@skaala.com
Kati Mattila, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Skaala Group Oy, 040 550 8720, kati.mattila@skaala.com
Reetta Mentu, Markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@avainlippu.fi

Skaala on vuonna 1956 perustettu, Pohjoismaiden suurimpiin kuuluva ikkuna-, ovi- ja lasiratkaisuihin erikoistunut palvelutoimittaja. Yritys on palkittu useilla tuotekehitykseen, laatuun, energiatehokkuuteen ja kestävään kehitykseen liittyvillä palkinnoilla. Skaala tunnetaan etenkin energiatehokkaasta tuoteperheestä ja kokonaisvaltaisesta palvelukonseptistaan. www.skaala.com

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä ja verkkopalveluita, tutkii suomalaisen työn nykytilaa ja tulevaisuutta. Liitolla on 2800 yritys- ja yhteisöjäsentä. Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä yli 3200 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi

Kuva: Skaala Group Oy