Liiga kasvattaa Veikkaus-suosiotaan

Liigaan liittyvien Veikkauksen pelikohteiden liikevaihto on tällä hetkellä 11 prosenttia suurempi kuin vuosi sitten.

Liigan suosio Veikkauksen vedonlyöntikohteena on voimakkaassa kasvussa. Kaikkien sarjaan liittyvien Veikkauksen pelikohteiden liikevaihto on tällä hetkellä 11 prosenttia suurempi kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Kiivaimmin Liiga kasvattaa tällä hetkellä suosiotaan Monivedossa, jossa liigakohteiden suosio on 19 prosenttia vuodentakaista isompi.

– Liigan – kotimaisen huippubrändin – merkitys Veikkauksen urheilupelikohteena on keskeinen. Urheilupelien keräämä myynti kuvaa varsin tarkasti suuren yleisön eri lajeja ja sarjoa kohtaan tuntemaa kiinnostusta, Veikkauksen urheilupelien liiketoimintaryhmän johtaja Sami Kauhanen kertoo.

Ylipäätään Veikkauksen urheiluvedonlyönti on kolme prosenttia vilkkaampaa kuin vuosi sitten. Yhtiö teki viime viikolla urheilupelien liikevaihdossa uuden ennätyksensä, kun se kohosi kierroksella 48/2015 11,7 miljoonaan euroon.

Nopeimmin Veikkauksen urheiluvedonlyöntituotteista suosiotaan kasvattaa livepelaaminen. Kauhanen toteaa yrityksen odottavan kasvun jatkuvan ensi vuonna, sillä kyse on urheilun supervuodesta, joka sisältää muun muassa Liigan pudostupelit, jääkiekon maailmanmestaruuskisat sekä jääkiekon World Cupin.

Veikkaus on valtio-omisteinen yhtiö, joka tarjoaa suomalaisille rahapelejä luotettavasti ja vastuullisesti. Sillä on 1,7 miljoonaa kanta-asiakasta. Liikevaihto oli viime vuonna yli 1,96 miljardia euroa, tuotto yli 540 miljoonaa euroa. Pelivoittoja maksettiin vuonna 2014 noin 1,096 miljardia euroa eli yli puolet liikevaihdosta. Yhtiön koko tuotto käytetään suomalaisen taiteen, liikunnan, tieteen ja nuorisotyön tukemiseen. Tuotonjaosta eli veikkausvoittovarojen käytöstä päättää opetus- ja kulttuuriministeriö.

Veikkauksen urheilupelejä ovat Pitkäveto, Moniveto, Tulosveto, Voittajavedot, Live-veto, Moniveikkaus ja Vakioveikkaus. Niistä suosituin on Pitkäveto. Sekä Liigalle että Veikkaukselle on kuluvana vuonna myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-merkki, joka kertoo toiminnan poikkeuksellisesta kotimaisuudesta.

Kuva: Joonas Salo